ABI w niepełnym wymiarze godzin
ABI w niepełnym wymiarze godzin bądź, jako pracownik z pozostałymi obowiązkami.
Zdarza nam się otrzymywać pytania dotyczące pełnienia funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji w niepełnym wymiarze godzin
Zgodnie z art. 36a ust. 4 u.o.d.o., dopuszczalne jest wykonywanie przez Administratora także innych czynności powierzonych przez administratora danych, w tym przetwarzania danych osobowych. Jednak w żadnym przypadku nie powinno to naruszać prawidłowego wykonywania zadań ABI określonych w art. 36a ust. 2 u.o.d.o. Osoba wykonująca obowiązki ABI może to czynić w niepełnym wymiarze godzin, pod warunkiem, że w tym czasie ma możliwość rzeczywistego zapewniania przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych. Okazać się może, że w takiej sytuacji potrzebne będzie wsparcie innych osób i komórek organizacyjnych administratora danych.
Do podstawowych zadań Administratora należy przede wszystkim:
Zgodnie z nowelizacją Ustawy o ochronie danych osobowych obowiązującej od 1 stycznia ubiegłego roku do zakresu obowiązków Administratora Bezpieczeństwa Informacji należy:
- ABI sprawuje ustawowy nadzór nad kompletnością i aktualnością dokumentacji (polityki, instrukcji, oświadczeń i upoważnień, ewidencji)
- Przeprowadzanie kontroli wewnętrznej raz w roku plus sprawozdanie pokontrolne do ADO oraz na ewentualne zlecenie GIODO
- Ustawowy obowiązek żeby zapoznawać pracowników z zasadami ochrony danych osobowych (udokumentowane szkolenia)
- Prowadzenie rejestru zbioru danych (wewnętrznego). UWAGA: nie trzeba zbiorów z tego rejestru zgłaszać do GIODO, jak to było wymagane do końca roku 2014.
Jeżeli potrzebujesz pomocy w przejęciu funkcji ABI, bądź wdrożeniu dokumentacji przetwarzania danych osobowych m.in. Polityki Bezpieczeństwa i Instrukcji Zarządzania Systemem Informatycznym. Możesz skorzystać z naszych usług z tego zakresu.
Przeczytaj więcej o przejęciu funkcji ABI
Opinie klientów

STOWARZYSZENIE WIELKIE JEZIORA MAZURSKIE 2020
Rekomendujemy firmę Elit Partner Sp. z o.o. jako profesjonalnego wykonawcę usług z zakresu ochrony danych osobowych oraz rzetelnego partnera do współpracy

WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W KIELCACH
Zakres przeprowadzonego audytu przez firmę Elit Partner przyczynił się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych.

Starostwo Powiatowe w Grudziądzu
Audyt Bezpieczeństwa został przeprowadzony w sposób profesjonalny, doświadczenie pracowników Elit Partner pozwoliło na szybkie i sprawne wykonanie usługi.

Bank Spółdzielczy w Przedborzu
Elit Partner Sp. z o.o. jest firmą solidną i kompetentną, wywiązującą się z zawartych umów i zawsze służącą pomocą w dostosowaniu oferty do potrzeb klienta. Pomocną przy rozwiązywaniu problemów oraz wysoko ceniącą standardy wykonania
Kompetencje zespołu projektowego
Wybierając konsultantów firmy Elit Partner zyskasz pewność współpracy z doświadczonym i profesjonalnym zespołem. Wszystkie projekty doradcze realizowane są przez specjalistów z branży m.in. audytorów wiodących norm ISO, inżynierów informatyki, doświadczonych administratorów bezpieczeństwa informacji.





